Tokio, een bestemming die altijd al hoog op het lijstje van Vogue’s hoofdredacteur Yeliz stond. Vorige week kwam die droom uit. Ze vloog namelijk met Audemars Piguet naar de Japanse hoofdstad voor een zeer speciale lancering. In het geheim werkte het horlogemerk samen met een van de grootste ontwerpers van het moment aan een unieke Royal Oak. Speciaal voor Vogue hield Yeliz een editor’s diary bij; neem een exclusief kijkje achter de schermen.
Goudkoorts
Yeliz: “Op woensdagavond was het zover, de mysterieuze ontwerper werd onthuld. Het bleek de Amerikaanse Matthew Williams te zijn, die naast creative director van Givenchy ook creative director van zijn eigen label 1017 ALYX 9SM is. Voor Audemars Piguet ontwierp hij een minimalistisch, edgy horloge in 18 karaat goud en witgoud. Wij mochten de vier Royal Oak Offshore-modellen als eerst zien en dragen.”
De modellen komen in verschillende varianten, van 37 tot 42 mm, met zeer verfijnde details. CEO François-Henry Bennahmais vertelt over de samenwerking: “De minimalistische, moderne ontwerpen van Matthew passen perfect bij Audemars Piguet, waardoor dit een droomsamenwerking en -uitkomst is geworden.”
Yeliz deelt haar editor’s diary
Benieuwd hoe zo’n bijzondere reis met een luxehuis eruitziet? Yeliz deelt de hoogtepunten in een persoonlijk fotoverslag.
Businessclass vliegen is altijd een feestje. De champagne sla ik dan ook nooit over.
Het driedaagse evenement startte met een cocktailparty in Gold Bar, de high-end bar onder EDITION. Hier kwamen we voor het eerst samen en zag ik Vogue-collega’s Manual Arnault (Vogue Arabia) en Desmond Lim (Vogue Singapore).
Ik droeg tijdens het evenement de Audemars Piguet Royal Oak Frosted.
De volgende dag konden we verschillende activiteiten kiezen. Wij gingen naar het museum TeamLab, waar je in verschillende ruimtes experiences krijgt die al je zintuigen laten werken. Daarna was het tijd voor een traditionele Japanse lunch, in een van de oudste restaurants van de stad.
In het Japanse restaurant.
Time to party. Op weg naar het grote evenement, op een geheime locatie midden in Tokio.
De tafelsetting was werkelijk prachtig, met zwart als hoofdkleur.
Hier vond de onthulling plaats van de samenwerking met creative director Matthew Williams en zijn modehuis 1017 ALYX 9SM.
CEO François-Henry Bennahmias was aanwezig op het feest.
Nederlandse Brand Manager voor Audemars Piguet Benelux & Scandinavië Eline Visser – altijd een plaatje.
Ook Vogue-collega Martina Bonnier van Vogue Scandinavia was aanwezig bij het evenement.
Op de afterparty, waar Matthew Williams ook plaatsnam achtere de draaitafels, met Eline en Martina.
De volgende dag was het tijd voor een Japanse teppanyaki, do it yourself.
The end.
Over Audemars Piguet
Audemars Piguet is de oudste fabrikant van horloges, dat nog steeds in handen is van de families die het bedrijf hebben opgericht. Het horlogemerk is sinds 1875 gevestigd in Le Brassus, Zwitserland, en werkt al generaties lang met getalenteerde ambachtslieden. De onverwachte samenwerking met het modemerk 1017 ALYX 9SM en diens creatief directeur is het perfecte voorbeeld van de banden die Audemars Piguet heeft met de modewereld.
107 ALYX 9sSM werd door Matthew Williams opgezet in New York en verplaatst naar Italië. Het merk focust zich op modern vakmanschap, techniek, duurzame ontwikkeling en vanzelfsprekend fantastische designs. Daarmee ontstaat een synergie tussen technische innovatie en menselijke emotie.
Wil je meer leren over de nieuwe Royal Oak Offshore-modellen? Dan kun je hier terecht.