ayo-edebiri-maakt-indrukwekkend-debuut-op-het-filmfestival-van-venetie-361413

Voor de meeste filmsterren zou het al spannend genoeg zijn om een première te hebben op het Filmfestival van Venetië 2025, maar voor Ayo Edebiri is het pas écht een spannende week. Niet alleen is het haar eerste keer dat ze het veelgeprezen evenement vol sterren bijwoont – ze maakt ook gelijk deel uit van de cast van een van de meest spraakmakende en langverwachte films van het hele festival.

Ayo Edebiri op het Filmfestival van Venetië 2025

Afgelopen vrijdag woonde de ster de officiële première bij van haar nieuwe film After the Hunt, geregisseerd door Luca Guadagnino, met Julia Roberts, Andrew Garfield en Chloë Sevigny in de hoofdrollen. (Gewoon een kleine, onbekende cast – no pressure.)

Via deze link meld je je aan bij ons nieuwe Instagram Channel Before it’s in Vogue

“Het is behoorlijk surrealistisch”, vertelt Edebiri aan Vogue. “Venetië is een werkelijk prachtige stad met een rijke geschiedenis, en het filmfestival is daar natuurlijk een belangrijk onderdeel van. Het besef dat ik daar nu deel van uitmaak, al is het maar een klein beetje, met een project waar ik zo van houd en waar ik zo dankbaar voor ben dat ik eraan heb mogen meewerken, is echt ontroerend en maakt me nederig.”

Couture van Chanel

Aangezien dit een belangrijke mijlpaal is voor de ster en een echt hoogtepunt in haar carrière, wist ze dat ze een uitzonderlijke rode loper-look nodig had voor de première. Voor de meer formele première van vrijdagavond werkten Edebiri en haar vaste stylist Danielle Goldberg samen met Chanel om een opvallende jurk te ontwerpen die de echte glamour van het oude Hollywood belichaamde – niet op een stijve manier, maar juist door de energie van een veelbelovende, nieuwe ster uit te stralen. “We hebben archiefbeelden van Chanel-coutureshows bekeken en deze jurk voelde echt als een moment waarop we hebben gewacht”, zegt Goldberg.

De tekst gaat verder onder de video.

De strapless, vloerlange jurk had draperingen op precies de juiste plaatsen, met een sleep en een asymmetrische taille die werd geaccentueerd door met robijnen versierde knopen. “Ik ben dol op de met robijnen ingelegde knopen op het lijfje van de jurk”, zegt Goldberg. “Het is een klein detail dat heel bijzonder aanvoelt.”

De krachtige kleur en de vorm van het ontwerp trokken Edebiri meteen aan. (Het was tenslotte een jurk die een filmster in Venetië waardig was.) “Het is moeilijk om te weten waar ik moet beginnen”, zegt ze. “Het team van Chanel is zo ontzettend getalenteerd. Het kostte 270 uur om de jurk te maken, maar zelfs toen de mousseline om me heen werd gedrapeerd, kon je voelen hoe bijzonder hij was en hoeveel vakmanschap erin was gestoken.”

Nog een Chanel-look

Het was ook niet de enige Chanel-outfit die Edebiri droeg tijdens haar debuut in Venetië. Eerder die dag, voor de meer informele photocall van de film, koos ze voor een klassiek Chanel-tweedpak in gebroken wit. (Edebiri weet hoe ze een mooi pak moet dragen: zie haar Golden Globes-look van dit jaar, die een verwijzing was naar haar tegenspeler Julia Roberts.) Ook dit laatste pak had moderne details, waaronder een asymmetrisch, dichtgeknoopt silhouet en taps toelopende broek.

Bekijk hieronder de rode jurk en het witte pak van Chanel die Ayo Edebiri droeg tijdens het Filmfestival van Venetië 2025.

Ayo Edebiri in een rode jurk van Chanel bij het Filmfestival van Venetië 2025
©Chanel
1/6
Native Share
Ayo Edebiri in een rode jurk van Chanel bij het Filmfestival van Venetië 2025
©Chanel
5/6
Native Share
Ayo Edebiri in een tweed pak van Chanel
©Getty Images
6/6
Native Share

Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd door Vogue US.