kim-kardashian-introduceert-nikeskims-in-interview-met-vogue-364741
©Hugh Wilson

Kim Kardashian en Nike introduceren een nieuwe samenwerking: NikeSkims. In een interview met Vogue vertelt Kardashian alles over het proces, deelt ze haar favoriete oefeningen, haar workout-playlist en de items die voor haar onmisbaar zijn in de sportschool.

Kim Kardashian lanceert NikeSkims

“Ik ben dol op sporten. Het is voor mij een vorm van therapie”, vertelt Kim Kardashian in een belletje aan Vogue. Trouwe KUWTK-kijkers weten dat Kim door de jaren heen altijd groot fitnessfanaat is geweest. In het huidige seizoen van The Kardashians, zien we de ster en zakenvrouw vaak met haar zussen terwijl ze samen een nieuwe intensieve workout proberen. De zweetmomenten zelfs zo intens dat ze negen van de tien keer begeleiding krijgen van een toptrainer. Gezien Kim Kardashians welbekende sport- en obsessie met welzijn, was het slechts een kwestie van tijd voordat ze haar merk Skims zou uitbreiden tot een sportmerk.

Via deze link meld je je aan bij ons nieuwe Instagram Channel Before it’s in Vogue

Op dinsdag 23 september onthulde Kim Kardashian in samenwerking met Nike officieel NikeSkims, een merk dat volledig gericht is op sportkleding. De eerste collectie is vanaf 26 september te koop op beide sites. We laten ons verrassen door een collectie gevuld met shapewear, Kim’s specialiteit. Wat deze stukken uniek maakt? Ze zijn speciaal ontworpen voor performance, van sportbeha’s tot hoodies en leggings. “Voor mij was het vanzelfsprekend”, zegt Kardashian over de lancering. “Skims creëert items die je figuur complementeren, zoals badkleding, loungewear en shapewear. De volgende stap was om dit ook voor sportkleding te doen. Onze droom was om met Nike samen te werken: hun nalatenschap, innovatie en expertise op het gebied van atleten in combinatie met de toewijding van Skims aan het vrouwelijk figuur is de perfecte combinatie.”

De tekst gaat verder na de afbeelding.

Kim Kardashian in NikeSkims
©Hugh Wilson

Kardashian wilde de bestaande Nike-producten natuurlijk wel in een nieuw jasje steken. Waar het traditionele sportmerk uitblinkt in vochtafvoerende stoffen en rekbaar comfort, wilde Skims meer sleek- en designaccenten toevoegen aan de mix. “We weten waar zij goed in zijn, en zij weten waar wij goed in zijn”, zegt Kardashian. “We wilden ons DNA dieper in sportkleding verwerken. Onze ontwerpstijl is heel strak en minimalistisch, maar wel echt typisch Skims, denk vierkante halslijnen en dunne bandjes.”

Voor ieder wat wils

De nieuwe collectie is het resultaat van die combinatie: NikeSkims bestaat uit zeven verschillende collecties en 58 verschillende kledingstukken. Dus met meer dan 10.000 manieren om de items te combineren is de keuze reuze. Alle items (uiteraard) ontworpen in Skims’ kenmerkende neutrale tinten. Daarnaast zijn ze ontworpen om de kloof tussen sportkleding en dagelijkse kleding te overbruggen. De maten variëren van XXS tot 4X en de prijzen variëren van ongeveer 32 euro tot 125 euro. “Ik wilde er echt voor zorgen dat er voor ieder wat wils was”, zegt Kardashian. “Zowel Skims als Nike vinden inclusive sizing belangrijk, wat resulteerde in een breed aanbod van maten, waardoor iedereen zich goed zou voelen in wat hij of zij draagt.”

De tekst gaat verder na de afbeeldingen.

Kim kardashian in NikeSkims
©Hugh Wilson

Zeven collecties: de keuze is reuze

De zeven verschillende collecties bieden voor elk wat wils. Zo bestaat de Matte-collectie uit 21 matte stijlen met een gemiddelde compressie. Ook de ​​Shine-collectie telt meerdere stijlen (elf maar liefst) met een subtiel glanzende finish. Vervolgens is daar de Airy-collectie, bestaande uit ademende items. Andere collecties zijn de Vintage Seamless-collectie (vintage-style items) en de Matte Tricot-collectie (met minimalistische items). Bovendien was het voor Kardashian erg belangrijk om kledingstukken te ontwerpen die aansluiten bij een drukke levensstijl. “Je hebt kledingstukken die je ’s avonds draagt om je wat chiquer te kleden, of je hebt supercasual kledingstukken die je alleen draagt ​​om te sporten”, zegt ze. “Ik wilde dat er voor iedereen, en elke gelegenheid iets passends was.”

NikeSkims topatleten

De topatleten die NikeSkims voor hun debuutcampagne selecteerde, reflecteerden terug op diverse behoeftes en stijlen. Zo doen aan de eerste campagnevideo, Bodies at Work, geregisseerd door Janicza Bravo, meer dan 50 Nike-atleten mee. Onder wie Serena Williams, Chloe Kim, Sha’Carri Richardson, Jordan Chiles, Madisen Skinner. Allemaal van top tot teen in NikeSkims items, van hoodies met rits tot stretchshorts. “Ik ben dol op de kwaliteit, hoe de stof met me meebeweegt, en het me op de juiste plekken ondersteunt”, zegt de Amerikaanse turnster Jordan Chiles. “Ik voel me strak, comfortabel en zelfverzekerd.” Snowboardprof Chloe King voegt toe: “Wat voor mij heel belangrijk is, is dat je duidelijk merkt dat NikeSkims écht voor vrouwen is gemaakt.”

De tekst gaat verder na de afbeelding.

Chloe Kim in NikeSkims
©Hugh Wilson

Met 26 september als officiële lanceringsdatum, krijgen consumenten en Kardashian-fans binnenkort ook de kans om zich te kleden als een topatleet. Tot die tijd gaat Kardashian hieronder verder in op inspiratie van NikeSkims. Daarnaast deelt ze ook haar favoriete sportroutine, workout playlist en favoriete sportoutfits.

Vogue interview met Kim Kardashian

Ik ben benieuwd wat jou zo enthousiast maakte om de sportwereld te betreden.

“We wilden (al een tijdje) heel graag starten met een sportlijn voor Skims. Het was een enorm belangrijke volgende stap voor me. Ik, en iedereen die ik ken, sport dagelijks, of op zijn minst meerdere keren per week. Verleid door Nikes innovatieve en technologische sportkleding waren we extra gemotiveerd. Elke keer dat ik met iemand wil samenwerken, ongeacht het product, moet het inspirerend zijn. Ik moet het gevoel hebben dat het andere vrouwen motiveert om te sporten door de items te dragen.”

Je had een eenmalige NikeSkims-samenwerking kunnen doen. Waarom was het voor jou belangrijk om een ​​nieuw merk te creëren?

“We wilden samen een compleet nieuw merk vormen om ervoor te zorgen dat het een langdurige partnerschap zou worden, waardoor we een gelijkwaardig aandeel zouden hebben in het proces. Een eenmalige samenwerking is ontzettend leuk, maar ik wilde echt dat dit iets voor altijd zou zijn. Iets dat we samen kunnen laten groeien en blijven ontwikkelen. Met Nikes wereldwijde distributie, is mijn doel voor NikeSkims dat het ook een wereldwijd bekend concept wordt. En ik denk niet dat we dat met simpelweg één collectie hadden kunnen bereiken.”

De tekst gaat verder na de afbeeldingen.

modellen in nikeskims
©Hugh Wilson

Het creatieve proces 

Je gaf aan dat je elke dag sport. Welke details vond je belangrijk voor de collectie?

Ik heb tijdens mijn passessies altijd kleine cellulitistests die ik doe, bepaalde eisen die ik in mijn hoofd heb, zoals dat een stof een bepaalde dikte moet hebben om alles echt op zijn plek te houden en strak te trekken. Ik wilde ook niets dat vervelend of frustrerend is om aan te trekken. Soms kan shapewear namelijk erg beperkend zijn, maar wij hebben er goed voor gezorgd dat het toch heel comfortabel blijft. Dat gevoel wilde ik ook in onze sportkleding terugbrengen. Chloe [Kim] paste het gisteravond en belde me daarna. Ze zei: “Oh mijn God, ik kan niet geloven dat ik hier niets aan hoef te laten vermaken!” Waarop ik zei: “Ja lieverd, dat is Skims voor je.”

Wat draag je zelf graag tijdens het sporten? Zijn er items uit de lijn die je hebt uitgeprobeerd?

“Een must voor mij tijdens het sporten is kleding dragen waar ik me echt comfortabel in voel en waar ik me zelfverzekerd in voel, zodat het me motiveert om vaker te gaan. Ik ben een echt gewoontemens, ik draag al vanaf jonge leeftijd een legging en een sportbeha. Dus dat zijn mijn favorieten. Normaal gesproken draag ik nooit een top over een beha, maar sinds een tijdje vind ik het mooi om tops te layeren, zoals ons dunne topje met een kraag. Ik ben dol op de stof, nog nooit heb ik een top met lange mouwen gedragen tijdens het sporten, maar met deze nieuwe items doe ik dat wel. Nu draag ik er een sportbeha onder, met een hoodie of zelfs met een baggy short over mijn legging.”

“Er zijn meer dan 10.000 manieren om al deze kledingstukken te combineren. Iemand vertelde me ooit dat als je de juiste kledingstukken in je kast hebt hangen, je geen stylist nodig hebt om ze voor je samen te stellen – ze passen op de een of andere manier altijd bij elkaar. Als je een zorgvuldig samengestelde collectie in je kast hebt, niet te veel en niet te weinig, dan kan er niets misgaan. Je ziet er altijd goed uit. Ik denk dat dat ook is wat deze collectie moet voorstellen.”

Jij behoorde tot de een van de echte trendsetters om sportkleding op de kaart te zetten, denk aan toen je de trend van bikershorts nieuw leven inblies. Was dat iets waar je aan dacht toen je deze items bedacht?

“Eigenlijk wilde ik vooral comfortabele kleding ontwerpen die ik naar meetings kon dragen. Soms heb ik namelijk geen tijd om me tussendoor om te kleden. Ik word wakker, trek een sportoutfit aan, breng mijn kinderen naar school, kom terug, ga sporten en ga dan meteen een vergadering in. Dan wil ik er ook nog eens leuk en netjes uitzien, I want it all – en dat kan nu met NikeSkims.”

De tekst gaat verder na de afbeelding.

Beatriz Hatz in NikeSkims
©Hugh Wilson

Sporten zoals Kim Kardashian

Wat zijn je huidige workout obsessies? En hoe ziet je routine eruit?

“Ik ben een fanatieke weightlifter, dus ik doe veel aan krachttraining. Hierdoor heb ik wel wat rugklachten gehad, en ook een paar van mijn routines moeten aanpassen. Om goed in vorm te blijven, moet ik dagelijks trainen. Ik train een paar dagen mijn bovenlichaam, en de rest vul ik op met trainingen gefocust op mijn onderlichaam. Meestal kies ik een lichaamsdeel om te trainen en dat wordt dan de focus van de dag. Ik sport anderhalf uur per dag: krachttraining, stretchen, en een beetje cardio. Daarnaast ben ik ook dol op pilates, ik doe dit dan (natuurlijk) ook graag in Skims pilatesleggings. Als ik pilates een week oversla, merk ik gelijk dat mijn rugpijn verergerd. Blijkbaar heb ik die verlengende oefeningen en stretches echt nodig.”

Sport je liever ’s ochtends of ’s avonds?

“In de ochtend. Ik zet gewoon wat leuke muziek aan, en ga ervoor. Echter ben ik wel het type ‘irritante sporter’ die gedurende de training mijn telefoon niet met rust kan laten. Ik check voortdurend mijn meldingen, of reageer op mails en berichtjes. Iets waar mijn trainer dan ook heel erg gefrustreerd van raakt.”

Kan je jouw dagelijkse workoutplaylist met ons delen?

“Vaak zet ik gewoon Justin Bieber Radio aan, vol fijne hits!”

De tekst gaat verder na de afbeeldingen.

modellen in nikeskims
©Hugh Wilson

Zijn er trainingen geweest waarbij je dacht: dit is niets voor mij?

“Elke dansworkout. Eerlijk gezegd weet ik dat ik hot yoga zou moeten doen, maar ik heb het een keer gedaan en ben in slaap gevallen. Gewoon met die sfeer en ambiance: je gaat liggen en doet je ogen dicht. Ik kan overal in slaap vallen, dus zet me in de juiste positie, en ik val in slaap.”

Topsport

Er doen zoveel geweldige Olympiërs mee aan de NikeSkims-campagne. Als je er echt goed voor zou trainen, wat zou dan jouw topsport zijn?

“Ik ben een behoorlijk goede voetballer. Iets wat mensen vaak niet weten, is dat ik mijn hele leven heb gevoetbald. Toch zou ik niet zeggen dat ik goed genoeg ben om Olympisch voetballer te worden, maar ik heb er als kind wel veel van mogen ervaren. Ik herinner me dat ik in groep vier een verslag maakte over de Olympische Spelen. Ik schreef het over de tienkamp van mijn stiefvader. Toen kreeg ik de vraag of ik het zelf ook leuk zou vinden om mee te doen. Dat wist ik niet echt, misschien dat een van de hardlooponderdelen mij wel wat leek. Hardlopen gaat me namelijk best goed af, veel beter dan mensen van mij zouden verwachten. Eigenlijk neem ik dat terug: ik zou meedoen aan de Olympische Winterspelen, met skiën. Skiën is mijn ding.”

Wat was het meest inspirerende of verrassende dat je hebt geleerd van de atleten met wie je aan de campagne hebt gewerkt?

“Ik vind het geweldig om ze in actie te zien. Iedereen deed een andere vorm van sport voor de campagne en koos natuurlijk wat het beste bij hen paste. Ik vond het inspirerend om te zien hoe divers en persoonlijk de keuzes waren, want ze lieten duidelijk ieders sterke punten zien. Ik hou van vrouwen die weten wat ze willen, en iedereen was zo vastberaden.”

De tekst gaat verder na de afbeelding.

Kim Kardashian in NikeSkims
©Hugh Wilson

Zijn er atleten waarvan jij hoopt dat ze in de toekomst jouw kleding dragen? 

“In mijn ogen is iedereen een atleet. Als moeder voelt mijn dagelijks leven af en toe al als een sport. Maar als ik dan zou moeten kiezen, zou ik graag alle WNBA-vrouwen in onze kleding zien. Ik ben namelijk een enorme WNBA-fan en het zou ze stuk voor stuk prachtig staan. Eigenlijk moeten we een heel team samenstellen.”

Op het witte doek

Laatste vraag, even helemaal los van alles, maar we moeten je toch iets vragen over je nieuwe Ryan Murphy-serie, All’s Fair. Deze gaat in première in november, wat kun je ons daarover vertellen?

“Ik kan niet wachten tot iedereen het ziet, het was echt een geweldige ervaring. Het is zo bijzonder: in een groepsgesprek met de hele cast hadden we het er laatst nog over hoe het gewoon zo goed klikt. Ik kan het niet uitleggen, want het lijkt alsof al onze persoonlijkheden zo verschillend zijn, maar toch hebben we echt chemie. Dat zie je ook terug op het scherm. Daarom denk ik dat mensen positief verrast zullen zijn door onze goede dynamiek. Ik ben ook echt dol op alle outfits, het is een show die sterk op high fashion is gericht. We hebben een paar JPG-momenten uit de jaren negentig die we uit het archief hebben gehaald, en die zijn gewoonweg geweldig. Ik ben zo blij dat ik met zoveel inspirerende mensen heb mogen samenwerken.”

Dit interview is bewerkt en ingekort voor de duidelijkheid. Oorspronkelijk gepubliceerd door Vogue US.