van-celine-tot-vivienne-westwood-reluxe-x-matchesfashion-is-tweedehands-shoppen-zoals-het-hoort-221675
©Dan Martensen

Toen stylist Clare Richardson eerder dit jaar resalesite Reluxe lanceerde, was het doel de tweedehands winkelervaring voor klanten zo prettig mogelijk te maken. Nu gaat het merk een stap verder door een exclusieve samenwerking met luxe e-tailer Matchesfashion.com.

Nieuwe samenwerking Reluxe en MatchesFashion

“Het was een heel natuurlijke match”, vertelt Richardson aan Vogue over de nieuwe samenwerking, die vorm kreeg na een succesvol pop-upevenement in het Londense hoofdkantoor van de retailer in maart. “Ik heb altijd al willen bewijzen dat je een geweldige klantervaring kunt hebben met pre-loved items. Wij zijn een luxe e-commercesite waar je tweedehands, maar luxe – en mooi verpakt – kunt kopen.”

©British Vogue beauty editor Funmi Fetto in een tweedehands Céline top en Chanel tas uit de Reluxe x Matchesfashion.com collectie. Foto: Dan Martensen

33 Zorgvuldig geselecteerde stukken – geprijsd tussen 300 en 3.600 pond – zien er zeker niet misplaatst uit op het luxe winkelplatform. Denk Céline, Chanel tweedjacks en Vivienne Westwood-couture. “Pre-loved zorgt ervoor dat design bereikbaar wordt, iedereen kan het dragen”, zegt Richardson over waarom ze zo graag de tweedehands ontwerpen wil laten zien.

Dit doet ze namelijk met een campagne waarin haar vrienden (o.a. Matchesfashion.com’s commercieel directeur Elizabeth Von Der Goltz, Funmi Fetto, British Vogue beauty editor en Lily Hanbury, founder van Le Monde Beryl) in de items gefotografeerd zijn. “Hoe meer mensen zich realiseren hoeveel andere vrouwen ervoor openstaan ​​en gebruikmaken van tweedehands, hoe beter. Het opent hun ogen, we krijgen zeker klanten die nog nooit pre-loved hebben gewinkeld voordat ze bij ons kwamen.”

Best geklede vrouwen in mode-industrie 

Naast het deskundige oog van Richardson, is de jaloersmakende toegang die de stylist heeft tot de kasten van de best geklede vrouwen in de mode-industrie ongetwijfeld wat Reluxe onderscheidt. “We hebben echt geluk; mensen komen naar ons toe met de mooiste items. Dat is zo leuk”, zegt de stylist. “Er kwam net iemand langs die zei dat ze eindelijk haar hele garderobe wilde verkopen. Daarvoor kwam ze naar ons.”

Reluxe
©Lily Hanbury, founder van Le Monde Beryl, in een tweedehands Chanel uit de Reluxe x Matchesfashion.com collectie. Foto: Dan Martensen

Duidelijk is dat Reluxe als geen ander het vermogen heeft tweedehands winkelen om te zetten in een lifestylekeuze. “Mensen houden van de luxe die we uitstralen, ook al zijn de items tweedehands. Ze kunnen zich vinden in wat we doen”, besluit Richardson.