Er wordt gezegd dat we allemaal dezelfde 24 uur in een dag hebben, maar soms lijkt het alsof Dua Lipa er een paar extra heeft. Ze toert de wereld over, maar lijkt tegelijkertijd permanent op vakantie. Ze heeft een boekenclub en bouwde daar cultureel platform Service95 omheen, leert tussendoor Spaans én weet er ook nog op onverklaarbare wijze altijd uitgerust uit te zien. En nu kan ze nog iets aan haar indrukwekkende lijst toevoegen: Dua Lipa begint een eigen skincarelijn.
Dua Lipa lanceert skincarelijn
De zangeres lanceert DUA, haar allereerste huidverzorgingslijn. En hoewel haar agenda al overvol leek, is dat volgens haar juist de reden om het merk te starten. “Ik krijg af en toe last van puistjes en een droge huid, vooral na lange vluchten”, vertelde ze aan British Vogue. “Ik heb veel geleerd en inmiddels weet ik hoe ik ondanks de drukte en chaos van mijn schema goed voor mezelf kan zorgen.”
Via deze link meld je je aan bij ons nieuwe Instagram Channel Before it’s in Vogue
Dat celebrities hun eigen beautymerken lanceren, is allang geen nieuws meer. Hailey Bieber deed het met Rhode, Rihanna met Fenty Skin en Kylie Jenner met Kylie Skin. Dat betekent niet dat het genre zijn glans heeft verloren. Integendeel, de lat ligt inmiddels hoog. De eerste generatie celebritymerken draaide vooral om marketing en een goed logo. Maar daar komen de beroemdheden tegenwoordig niet meer mee weg. Daarom kiezen ze steeds vaker voor geloofwaardige samenwerkingen en echte expertise.
Samenwerking met Augustinus Bader
Zo ook Dua. Zij lanceert haar merk in samenwerking met Augustinus Bader, het luxelabel dat groot werd dankzij zijn wetenschappelijke benadering van huidverzorging. De oprichter, professor Augustinus Bader, is een Duitse biomedicus die jarenlang onderzoek deed naar celvernieuwing en wondgenezing – kennis die hij later vertaalde naar skincare. Zijn producten zijn inmiddels cultfavorieten onder beroemdheden.
Met prijzen tussen de 40 en 85 dollar is de lijn DUA bovendien toegankelijker dan de reguliere Augustinus Bader-producten (al blijft het een aan de prijs). De collectie bestaat tot nu toe uit drie producten: een Balancing Cream Cleanser, Supercharged Glow Complex-serum en Renewal Cream-moisturiser. Dua Lipa wilde de lijn bewust minimalistisch houden. Geen routine met tien stappen, maar een compacte selectie. Het sluit aan bij een bredere beweging in beauty: minder producten, meer consistentie. En dat past natuurlijk perfect bij iemand die, tussen optredens, interviews en rode loper-momenten door, nog steeds tijd weet te vinden om er stralend uit te zien.
View this post on Instagram