alles-wat-je-wil-weten-over-de-nieuwe-look-en-het-nieuwe-logo-van-burberry-241869
©Tyrone Lebon/Burberry

De rebranding van Burberry is een feit. Het Britse modemerk lanceerde een gloednieuw logo en een verfrissende campagne. Nu creatief directeur Daniel Lee aan het roer staat gaat er geheid meer veranderen aan het Britse modemerk. Één ding is zeker: Burberry is een nieuwe koers ingeslagen. Dit is alles wat je wil weten over de nieuwe Burberry onder leiding van Lee.

Nieuwe campagne Burberry 

Daniel Lee haalde begin vorige week een digitale bezem door Riccardo Tisci’s Burberry. Vlak voor de lancering van de nieuwe campagne verdwenen namelijk álle beelden van het Instagramaccount. Tot grote verbazing van menig modevolk. ‘Daniel Lee zal vast aan het opruimen zijn’, werd gesuggereerd door modeliefhebbers op Instagram. Het Britse luxemerk vulde dagen later haar Instagramfeed weer met vijftien gloednieuwe campagnebeelden.

Nooit meer iets missen van Vogue.nl? Meld je nu aan voor de nieuwsbrief en ontvang het laatste fashion- en beautynieuws.

Op de verfrissende beelden geschoten door fotograaf Tyron Lebron zien we onder andere de Britse rappers Skepta en Shygirl en model Lennon Gallagher. Ze dragen klassieke Burberry-items – van de zomerse grafische bikiniset tot de camelkleurige trenchcoat – op een hedendaagse manier: speels en gecombineerd met hun persoonlijke stijl. Daniel Lee heeft de klassieke Burberry-look letterlijk in een nieuw jasje gestoken.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Burberry (@burberry)

Nieuw logo Burberry 

Naast de iconische look, brengt Lee ook het klassieke beeldmerk van Burberry terug. In 1901, toen Burberry nog Burberrys heette, bestond het logo namelijk uit een ridder op een galopperend paard. In 2018 verdween dit beeld en werd het logo een monogram met de dikgedrukte letter B. Nu is het historische beeld van de ridder op het paard dus terug.

Ook niet geheel onbelangrijk: het logo bevat het Latijnse woord prorsum, dat voorwaarts betekent. Dit woord werd regelmatig door Christopher Bailey gebruikt toen hij de leiding had bij het Britse merk. Daarnaast is ook het grove Burberry-lettertype in het zwart, ontworpen door Peter Saville en Riccardo Tisci, vervangen door een slanker, zachter lettertype in het blauw. Het vernieuwde ontwerp is geïnspireerd op belettering uit het Burberry-archief uit het begin van de 20e eeuw.

Benieuwd naar de nieuwe visie van Burberry op de runway? Wij ook. De eerste show van Burberry met Daniel Lee aan het roer vindt 20 februari 2023 plaats tijdens Londen Fashion Week.

 

Burberry
©Burberry