lizzo-koningin-van-de-body-positivity-lanceert-haar-eigen-shapewear-lijn-209112
©Yitty

Is er nog ruimte in de shapewear-wereld? Lizzo vindt van wel. De Amerikaanse zangeres lanceert samen met Fabletics haar eigen shapewear-lijn genaamd Yitty. Een droom die werkelijkheid wordt: Lizzo werkte al jaren aan het merk voordat het allemaal samenkwam. Wat je kunt verwachten? Shapewear in inclusieve maten, van 6X tot XS – voor echt álle lichamen.

Lizzo lanceert shapewear-lijn Yitty

De artiest laat ons vandaag kennismaken met Yitty, haar fonkelnieuwe shapewear- en athleisuremerk. Het is een samenwerking met Fabletics, dat ook het immens populaire Savage x Fenty van Rihanna hielp opstarten. Het idee voor haar lijn begon vorm te krijgen nadat Lizzo een negatieve ervaring had toen ze voor shapewear wilde shoppen in een winkel en gedesillusioneerd achterbleef door het gebrek aan opties, zo vertelt de zangeres tegen The New York Times.

Lizzo's Yitty
©Yitty

“Yitty geeft iedereen de kans om voor zichzelf te spreken als het gaat om hoe hun lichaam eruit moet zien en hoe ze zich in hun lichaam moeten voelen”, vertelt Lizzo aan Friedman. “Ik verkoop dat idee meer dan dat ik bodysuits of shapewear verkoop. Ik verkoop een mentaliteit van ‘ik kan doen wat ik wil met mijn lichaam, dragen wat ik wil en me goed voelen terwijl ik dat doe’.”

Lizzo's Yitty
©Yitty

De lancering is de laatste in een lange lijst van mode- en beautymerken van beroemdheden. Wat Lizzo’s Yitty onderscheidt van bijvoorbeeld Kim Kardashian’s Skims, is dat deze shapewear niet gemaakt is om onder je kleding te verstoppen. Zo bestaat het merk uit een verscheidenheid aan stoffen, pasvormen, kleuren en prints. Yitty komt met drie categorieën: Nearly Naked (naadloze shaping), Mesh Me (gladmakend mesh) en Major Label (lifestyle-wear). De maten zijn ontzettend inclusief en variëren van XS tot 6X. Het merk lanceert op 12 april en is verkrijgbaar via de website van Fabletics.