wil-je-zien-louis-vuitton-x-yayoi-kusama-op-bijzondere-manier-gepromoot-in-new-york-en-parijs-238101
©Louis Vuitton

Sinds 6 januari is de nieuwste collectie van Louis Vuitton met Yayoi Kusama verkrijgbaar. Vogue mocht de bijzondere samenwerking als eerste in Nederland exclusief vastleggen voor het nummer dat nu in de winkel ligt, die beelden zag je hier al. En nu is er nog iets dat je echt wil bekijken: de bijzondere (en licht surrealistische, passend bij de kunstenaar) manier waarop de collectie momenteel wordt gepromoot in New York en Parijs.

Louis Vuitton x Yayoi Kusama

Eerst meer over de samenwerking. Deze Infinity Dots-collectie – vol met de kenmerkende stippen van Kusama – is de tweede keer dat het Franse modehuis en de Japanse kunstenaar samenwerken. In 2012 was er ook al een samenwerking tussen Vuitton en Kusama, die enorm populair was. Niet zo gek, want Vuitton is natuurlijk altijd een goed idee en Kusama is wereldwijd geliefd om haar herkenbare, licht surrealistische en pop art-achtige werk.

De nieuwe Infinity Dots-collectie omvat ready-to-wear, tassen – bijvoorbeeld de beroemde Capucines-tas – schoenen, koffers en parfums bezaaid met stippen in rood, blauw, geel en groen. Een vrolijke bedoening die onmiddellijk in het oog springt. Ook op het Instagramaccount van Louis Vuitton is een gezellige campagne te zien, met een Nederlandse touch dankzij onder anderen modellen Parker van Noord en Bella Hadid.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Louis Vuitton (@louisvuitton)

New York en Parijs

Of het niet al opvallend genoeg is, zijn de campagnes die Louis Vuitton erbij bedacht nog meer in your face. Op een goede manier. Afgelopen week werden voorbijgangers in New York verrast met wat leek op Yayoi Kusama zelf in een etalage bij de 5th Avenue-winkel. Wie beter keek, zag dat het een bewegende robot was. Geweldig (en een beetje eng).

In Parijs verscheen deze week een enorme, maar echt e-nor-me, opblaasbare pop lijkend op Kusama. Deze hangt over de winkel heen op de Champs Elysées. Daarnaast is het gebouw ook weer versierd met die beroemde, gekleurde stippen. Over een take-over gesproken. Scroll helemaal naar beneden voor een impressie.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door HIGHSNOBIETY (@highsnobiety)

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door HIGHSNOBIETY (@highsnobiety)