Aan de hand van beeldige modecampagnes van merken waar we fan van zijn, maken we ons op voor een nieuw seizoen. Dit is namelijk hét moment voor merken om alles uit de kast te trekken en hun nieuwe collecties op spectaculaire wijze te introduceren. Wat hebben ze voor ons in petto? Wij zetten een aantal van de beste modecampagnes van dit moment op een rij.
De beste modecampagnes van het moment
Het modejaar wordt gekenmerkt door campagnes die je bijblijven. Ieder seizoen doen merken hun uiterste best om je van je stoel te blazen met gelikte beelden en indrukwekkende collecties. Denk bijvoorbeeld aan die iconische Burberry-campagne uit 2021, Open Spaces, waarin modellen door de lucht vliegen boven idyllische korenvelden. Of de Calvin Klein Jeans-campagne met Brooke Shields uit 1980. Legendarisch.
Kortom, een sterke campagne blijft je bij en zet de toon voor het nieuwe seizoen. Hieronder lichten we de opvallendste campagnes van dit moment uit – zodat je ze niet mist.
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.
Valentino laat modellen in bed slapen
Alessandro Michele heeft voor de Resort 2026-collectie van Valentino een bijzonder originele manier van fotograferen gekozen. Hij laat de modellen poseren op een smetteloos bed, gedrapeerd in roze, gewatteerd satijn. Ze slapen met een kussen in hun armen, bellen met een oldschool telefoon of scrollen op hun mobiel. Waarom? Michele wilde de drukte van de modewereld en catwalk letterlijk een halt toeroepen. En dan de outfits. Die zijn, zoals we van hem gewend zijn, beeldschoon. Denk aan strapless jurken met polkadots, hakken met strikken en bloemen. Heel veel bloemen.

Modellen maken selfies voor Courrèges
In de nieuwe campagne van Courrèges vormen de straten van Parijs het decor. Creative director Nicolas Di Felice liet achttien modellen hun eigen selfies maken, met op de achtergrond de stad: monumenten, graffiti, smalle steegjes en indrukwekkende architectuur. Ook introduceert het Franse merk een nieuwe tas, de Strip Bag, met een zachte vorm en praktische sluitingen. De campagnebeelden geven een spontaan gevoel en haken hiermee feilloos in op de authenticiteitstrend.
View this post on Instagram
Bottega Veneta viert vijftig jaar Intrecciato-weefwerk
Na de wissel van de wacht bij Bottega Veneta krijgen we eindelijk de eerste campagne onder leiding van creative director Louise Trotter te zien. In deze ode aan het vijftigjarige jubileum van het iconische Intrecciato-weefwerk viert het merk ambacht en creativiteit met een diverse line-up van beroemdheden. Onder de noemer Craft is our Language poseren onder anderen Tyler the Creator, Jack Antonoff, Julianne Moore en Zadie Smith in portretten die de kunst van het met de hand geweven leer benadrukken. De beelden, vastgelegd door fotograaf Jack Davison en choreograaf Lenio Kaklea, combineren close-ups van handen met elegant gestylede portretten, waarmee de nadruk ligt op hoe vakmanschap en tijdloze stijl samenkomen.