slapende-modellen-op-roze-satijn-zo-opvallend-is-valentinos-nieuwe-campagne-350879
©Spotlight

Aan de hand van beeldige modecampagnes van merken waar we fan van zijn, maken we ons op voor een nieuw seizoen. Dit is namelijk hét moment voor merken om alles uit de kast te trekken en hun nieuwe collecties op spectaculaire wijze te introduceren. Wat hebben ze voor ons in petto? Wij zetten een aantal van de beste modecampagnes van dit moment op een rij.

De beste modecampagnes van het moment

Het modejaar wordt gekenmerkt door campagnes die je bijblijven. Ieder seizoen doen merken hun uiterste best om je van je stoel te blazen met gelikte beelden en indrukwekkende collecties. Denk bijvoorbeeld aan die iconische Burberry-campagne uit 2021, Open Spaces, waarin modellen door de lucht vliegen boven idyllische korenvelden. Of de Calvin Klein Jeans-campagne met Brooke Shields uit 1980. Legendarisch.

Kortom, een sterke campagne blijft je bij en zet de toon voor het nieuwe seizoen. Hieronder lichten we de opvallendste campagnes van dit moment uit – zodat je ze niet mist.

Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.

Valentino laat modellen in bed slapen

Alessandro Michele heeft voor de Resort 2026-collectie van Valentino een bijzonder originele manier van fotograferen gekozen. Hij laat de modellen poseren op een smetteloos bed, gedrapeerd in roze, gewatteerd satijn. Ze slapen met een kussen in hun armen, bellen met een oldschool telefoon of scrollen op hun mobiel. Waarom? Michele wilde de drukte van de modewereld en catwalk letterlijk een halt toeroepen. En dan de outfits. Die zijn, zoals we van hem gewend zijn, beeldschoon. Denk aan strapless jurken met polkadots, hakken met strikken en bloemen. Heel veel bloemen.

Valentino Resort 2025
©Spotlight

Modellen maken selfies voor Courrèges

In de nieuwe campagne van Courrèges vormen de straten van Parijs het decor. Creative director Nicolas Di Felice liet achttien modellen hun eigen selfies maken, met op de achtergrond de stad: monumenten, graffiti, smalle steegjes en indrukwekkende architectuur. Ook introduceert het Franse merk een nieuwe tas, de Strip Bag, met een zachte vorm en praktische sluitingen. De campagnebeelden geven een spontaan gevoel en haken hiermee feilloos in op de authenticiteitstrend.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by courreges (@courreges)

Bottega Veneta viert vijftig jaar Intrecciato-weefwerk

Na de wissel van de wacht bij Bottega Veneta krijgen we eindelijk de eerste campagne onder leiding van creative director Louise Trotter te zien. In deze ode aan het vijftigjarige jubileum van het iconische Intrecciato-weefwerk viert het merk ambacht en creativiteit met een diverse line-up van beroemdheden. Onder de noemer Craft is our Language poseren onder anderen Tyler the Creator, Jack Antonoff, Julianne Moore en Zadie Smith in portretten die de kunst van het met de hand geweven leer benadrukken. De beelden, vastgelegd door fotograaf Jack Davison en choreograaf Lenio Kaklea, combineren close-ups van handen met elegant gestylede portretten, waarmee de nadruk ligt op hoe vakmanschap en tijdloze stijl samenkomen.

bottega veneta campagne
©Courtesy of Bottega Veneta

Jean Paul Gaultier en Jennie brengen ode aan de vier elementen

Jean Paul Gaultier viert met Jennie van Blackpink de terugkeer naar ready-to-wear. De pre-fall 2025-campagne draait om de vier klassieke elementen: aarde, lucht, vuur en water. Op de foto’s, geschoten door Max Siedentopf, poseert Jennie in een barokke bodysuit en in een denim on denim-look met wijde pijpen. Elk beeld verwijst naar een element, maar blijft trouw aan Gaultiers kenmerkende stijl.

Jennie jean Paul Gaultier pre-fall 2025
©Courtesy of Jean Paul Gaultier

Casablanca neemt je mee naar Tokio

Casablanca neemt ons deze pre-fall mee naar een futuristisch Tokio vol contrasten. De campagne voert je mee in een wereld die balanceert tussen drukte en dromerige luxe. Zo zien we modellen in een modernistisch penthouse, omgeven door wolkenpartijen en zachte zonsondergangen, terwijl ze loungen in sportieve en elegante silhouetten. Daartegenover staan scènes met modellen voor flikkerende monitors. De campagne, geregisseerd door Steve Grimes en vastgelegd door Richie Talboy, speelt met tegenstellingen en creëert zo een hypermoderne droomwereld waarin traditie en toekomst samenkomen.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by CasablancaⒸ (@casablancabrand)

Loewe’s campagne zit vol bekende gezichten

De precollectioncampagne voor herfst/winter 2025 laat Loewe zit – zoals we inmiddels van de campagnes van het modehuis gewend zijn – vol bekende gezichten. In beelden van Gray Sorrenti hangen ambassadeurs Yang Mi, Greta Lee, Stéphane Bak en Josh O’Connor nonchalant over stoelen en banken (en zelfs tafels) in strak vormgegeven interieurs. De styling oogt doordacht maar ontspannen, met gedrapeerde jurken, gelaagde pakken en sculpturale tassen zoals de Puzzle en de nieuwe Ola. De bijbehorende video, met een verrassend groovy housesoundtrack, maakt er een soort stijlvolle dagdroom van.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by LOEWE (@loewe)

Madeline Argy is het nieuwe gezicht van Samsøe Samsøe

Samsøe Samsøe neemt ons mee op zomerkamp. Het Deense label slaat met de nieuwe pre-autumn 2025-collectie een sportieve weg in en strikte it-girl Madeline Argy als het gezicht van de campagne. Hiken, rotsklimmen en kajakken: gorpcore lijkt nergens heen te gaan, en zelden zag de outdoortrend er zó stijlvol uit. Highlights zijn de workwear-jassen, het slimme spel met laagjes en de nieuw geïntroduceerde gestreepte polo – een Scandinavische essential in de dop.

Argy is de eerste officiële ambassadeur van het label – een full-circle moment voor haar. Een van haar favoriete kledingstukken is namelijk een bomberjack van Samsøe Samsøe, dat al jaren een vaste waarde is in haar garderobe. “Tot op de dag van vandaag krijg ik nog steeds complimenten over die jas”, deelt ze met Vogue Scandinavië.

De campagne van Samsøe Samsøe met Madeline Argy.
©Courtesy of Samsøe Samsøe

Vijftig iconische modellen voor Zara’s vijftigjarige jubileum

Dit jaar viert Zara haar vijftigjarig jubileum – en dat wordt groots aangepakt. Ter gelegenheid van deze bijzondere mijlpaal verzamelde het Spaanse merk vijftig iconische modellen voor de camera van Steven Meisel. Onder hen grootheden als Naomi Campbell, Christy Turlington en Amber Valletta, maar ook Nederlandse topmodellen als Imaan Hammam, Doutzen Kroes en Rianne van Rompaey. Het resultaat? Een korte film over doen waar je van houdt, met de mensen van wie je houdt. De film ging op 9 mei in première.

Ter ere van het jubileum lanceert het merk een uitgebreide collectie, bestaande uit minimalistische stukken. Alle items – zo’n 128 in totaal – zijn uitgevoerd in zwart of wit. Voor perfecte basics ben je hier aan het juiste adres.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ZARA (@zara)