Toen Harris Reed zijn man, Eitan Senerman, ontmoette via een datingapp, was er meteen een connectie. “Het was letterlijk na de tweede golf van Covid in 2021”, vertelt de in Londen gevestigde ontwerper. “We konden toen inmiddels weer buiten dineren. Ik herinner me nog dat de ober ons vier uur lang heeft laten zitten (ook al was onze tijd allang om). Hij zei: ‘Jullie zagen eruit alsof jullie zo verliefd waren, ik wilde jullie niet naar een ander tafeltje hoeven te verplaatsen.'”
De bruiloft van Harris Reed
Achttien maanden later: Eitan – oprichter en CEO van Spatial Innovation Lab – organiseert een romantisch aanzoek op een van hun favoriete plekken in het Verenigd Koninkrijk: The Newt in Somerset. “Hij verraste me onder de boom waar we onze derde date hadden; ze hadden de tuin afgesloten. Toen ik ernaar toeliep, geloofde ik niet dat dit mijn eigen aanzoek was. Ik bleef maar zeggen: ‘Oh mijn hemel, iemand gaat een aanzoek doen op onze plek.'”
Natuurlijk was er ook veel aandacht besteed aan de verlovingsring. Eitan koos voor een toi et moi-ontwerp uit 1920. “Ik had nooit gedacht dat ik een man op één knie zou krijgen, met een diamanten ring”, vervolgt Reed. Het stel bezegelde hun liefde redelijk kort daarna tijdens een intieme ceremonie in Chelsea Old Town Hall, in aanloop naar een groter huwelijksfeest in Italië in de zomer. “Ik denk dat het vooral een poging was om de volledige bruidsfantasie te hebben: in het gerechtsgebouw zijn, samen met familie”, legt Reed uit.
De tekst gaat verder onder de afbeelding.

Minimalistische bruidslook
Zijn minimalistische trouwlook bestond uit een witte zijden top met een lage rug en een bijpassende getailleerde broek. Niet wat je misschien zou verwachten van de ontwerper, gezien de flamboyante, opzienbarende ontwerpen waar hij het meest om bekendstaat. “Als kind stelde ik me altijd zo’n grote jurk voor die over the top is”, legt hij uit. “Maar hoe meer ik me verdiepte, hoe minder ik dat wilde; ik wilde dat het minder zou gaan over dat ik een soort afleidend modestatement probeerde te maken, en meer over dat ik in het moment leefde. Het voelde echt als mezelf, maar ook een beetje als een knipoog naar de jaren twintig. Ik probeerde een gulden middenweg te vinden tussen het vrouwelijke en het mannelijke.”
Op de dag zelf liep het stel naar het altaar op Sufjan Stevens’ Mystery of Love van de Call Me By Your Name-soundtrack, met alleen naaste familie en vrienden om hen heen (inclusief Harris’ getuige, collega-ontwerper Chet Lo). “Het was emotioneel”, vertelt de ontwerper. “Samen, hand in hand naar binnen lopen was zo speciaal voor ons allebei.”
Een droom die uitkomt
Na de ceremonie verraste Reed zijn man – die voor de grote dag een double-breasted pak van Husbands Paris droeg – met een witte Rolls-Royce. Deze bracht hen terug naar Claridge’s voor een champagnereceptie en een diner. “Alles was gericht op het idee van: dit is de droombruiloft waarvan me als queerjongen werd verteld dat ik hem nooit zou krijgen”, vertelt de ontwerper.
Tot slot, na het diner, gingen de gasten naar de suite van het stel voor een spontane afterparty. “Er werd zoveel gelachen. We hebben de hele nacht gedanst op het terras, martini’s gedronken en heel veel Frank Sinatra gedraaid.” Voor Reed, die inmiddels alweer terug is in de Nina Ricci-studio, is de dag nog steeds niet helemaal doorgedrongen. “Het voelde gewoon niet echt”, vertelt hij. “Het was zo’n moment waarop je steeds het gevoel hebt dat je naar een film kijkt. Het was een dag waarvan ik nooit had gedacht dat ik die zou meemaken.”