We hebben er allemaal een, maar voor iedereen is-ie uniek: een telefoon. Wat gebeurt er behind the screens? We vragen het in deze rubriek aan creatievelingen die hun weg maar al te goed weten te vinden op het internet. Deze keer: chef Tara Thomas uit New York.
Scrollen met chef Tara Thomas
De 26-jarige Tara Thomas is werkzaam als chef, hospitality director bij en Natuurwijnbar Commune en mede-oprichter van de liefdadigheidsorganisatie Breaking Bread die zich inzet voor voedselsoevereiniteit. Daarnaast zet ze zich samen met de organisatie One Love Community Fridge in tegen voedselverspilling. En dan stond ze in 2020 ook nog eens op één van de honderd covers van het septembernummer van Vogue Italia. Thomas verdeelt haar tijd tussen Brooklyn in New York en Kristiansand in Noorwegen. En, fun fact: met een moeder die uit het Zeeuwse Goes komt, is ze half Nederlands. Waar haalt Tara Thomas (food)inspiratie vandaan? En hoeveel ongelezen berichten heeft ze op dit moment? We scrollen door haar telefoon.
Beschrijf het startscherm van je telefoon. Welke apps of widgets zijn onmisbaar voor easy access?
“Mijn startscherm bevat al mijn apps, gesorteerd. In de onderste balk staan mijn camera, bel-app, sms-app en Spotify. Mijn populairste apps zijn Google Calendar, Instagram, TikTok, mijn bank, notities-app, weer-app, de app Are.na en alle Google-apps.”
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.
Hoe weerspiegelt je telefoon je culinaire passie?
“Mijn Explore-pagina op Instagram staat vol met culinaire inspiratie, landbouwcontent en voedselgeschiedenis. Ook doe ik graag onderzoek voor projecten op de Are.na-app. Hierop kan je volop inspiratie opdoen; het is net alsof Pinterest en Tumblr een baby hebben gekregen. En mijn notitie-app is een warboel van lijsten met ingrediënten, ideeën en to do’s.”
Welke (food)accounts volg je graag op social media?
“Ik volg veel restaurants en chef-koks die goede vrienden zijn. IJs is mijn favoriete toetje dus ik volg @enjoy.awan graag. Ook vind ik Zélikha van @carodiarioparis iconisch; haar eten is buitengewoon. Reizen vind ik trouwens ook inspirerend. Ik vind het heerlijk om te zien waar @monicamendi naartoe gaat. En voor een peaceful state of mind kijk ik graag naar @itslemonwater.
De tekst gaat verder onder de afbeelding.
View this post on Instagram
Welke coole merken/bedrijven heb je online ontdekt?
“Ik ben een Gen Z’er en heb het gevoel dat ik al mijn favoriete merken online heb ontdekt. Als het gaat om nichemerken die in lijn liggen met mijn waarden als chef-kok (ethische sourcing, voedselsoevereiniteit en hoge kwaliteit), hou ik van het internet. Het is namelijk de plek waar merken hun identiteit communiceren en je een relatie kunt opbouwen die gebaseerd is op compassie in plaats van transactie. Ik ben bijvoorbeeld dol op olijfolie. Maar de industrie is waanzinnig ingewikkeld en de kwaliteit is meestal niet geweldig. @wearebrightland is een brown women owned business en wordt gerund door icoon Aiahwarya Iyer. Ze zijn transparant over de oogstdatum, herkomst en duurzaamheid.