Sustainability is not a trend, it’s a way of living: steeds meer merken gaan een stap verder in duurzame mode. Denk Stella McCartney wier collecties bijna compleet bestaan uit verantwoorde materialen. Maar ook Gabriela Hearst, een designer uit Uruguay waar Meghan Markle fan van is, Reformation en het Franse sneakermerk Veja gaan voor groen. De mode-industrie doet er steeds meer aan haar impact op de planeet te verminderen. Niet alleen merken ondernemen actie, ook verschillende beroemdheden kiezen eco-friendly. Hieronder een overzicht van vijf duurzame labels waar celebrities fan van zijn.
Celebrities zweren bij deze duurzame merken
Stella McCartney
Stella McCartney staat het meest bekend om haar duurzame benadering van mode. De Britse designer is een pionier op het gebied van sustainability. Zo gebruikt ze nooit leer, veren of bont in haar ontwerpen. McCartney is een toegewijd vegetariër en zoekt altijd naar dierproefvrije alternatieven. De designer gebruikt uitsluitend materialen die het milieu het minst belasten door alle kledingstukken te maken van biologisch katoen, bosvriendelijke vezels, gerecycled polyester en geregenereerd kasjmier.
Daarnaast houdt ze ook van een experiment hier en daar: in haar laatste collecties gebruikte ze onder meer biofabricaten zoals paddenstoelenleer Mylo en in het lab gekweekte spinnenzijde. McCartney heeft een beroemde clientèle: zo zijn onder anderen Cate Blanchett, Gwyneth Paltrow, Sienna Miller, Viola Davis en Adele fan.
Dit bericht op Instagram bekijken
Dit bericht op Instagram bekijken
Dit bericht op Instagram bekijken
Gabriela Hearst
Gabriela Hearst – opgericht in 2015 – heeft zowel royalty, first lady’s (Michelle Obama en Jill Biden) en celebrities (Olivia Wilde en Emma Watson) als fan: zo worden Kate Middleton en schoonzus Meghan Markle regelmatig gespot in een duurzame creatie van de designer uit Uruguay die bekendstaat om het gebruik van gerecyclede materialen. “Ik vind het een hele mooie ontwikkeling voor de toekomst. Het is wel vaak passen en meten want soms kom je net een stuk te kort van een bepaalde stof. Maar ook dan zijn we creatief, we zoeken altijd naar oplossingen”, aldus Hearst eerder in een interview met Vogue US.