vogue-turkije-komt-in-actie-voor-kinderen-die-slachtoffer-zijn-geworden-van-aardbeving-245583
©Vogue Türkiye / Selfie Anny Champion

Alweer ruim een maand geleden werden Turkije en het noorden van Syrië getroffen door een zware aardbeving. De ramp kostte tienduizenden mensen het leven, legde complete stadswijken plat en het herstel gaat waarschijnlijk nog jaren duren. Veel mensen zitten zonder eten, water en onderdak. Vooral ook getroffen zijn de kinderen in het gebied. Voor hen levert de ramp op korte en lange termijn mentaal en fysiek veel trauma op. Daarom komt Vogue Turkije in actie.

Vogue Turkije: Fashion Unites For Türkiye 

Om meer aandacht te krijgen voor de gevolgen die de ramp voor kinderen heeft en om ze samen met UNICEF te steunen nodigt Vogue Turkije de lokale en wereldwijde mode-industrie uit krachten te bundelen. Om de modewereld alvast een duwtje in de rug te geven starten zij de campagne: Fashion Unites For Türkiye.

Nooit meer iets missen van Vogue.nl? Meld je nu aan voor de nieuwsbrief en ontvang het laatste fashion- en beautynieuws.

De liefdadigheidscampagne startte met selfies van fotografen, modellen, make-upartiesten, celebrities en influencers over de hele wereld. Door het dragen van Fashion Unites for Türkiye T-shirts willen ze hun volgers aanzetten tot een donatie aan UNICEF. Ook lanceert Vogue Turkije in maart en april 2023 twee speciale charity collections. In de eerste collectie staan Turkse ontwerpers centraal. Zij stellen hun favoriete ontwerp uit de lente/zomercollecties van 2023 beschikbaar om te verkopen via een speciale veiling. Voor de tweede collectie is internationale ontwerpers gevraagd een T-shirt te ontwerpen met een hoopvolle boodschap voor Turken en Syriërs.

Deze worden in limited edition-oplage’s verkocht via Vogue Turkije. De inkomsten van deze twee collecties worden gedoneerd aan het Turks Nationaal Comité van UNICEF.

Wereldwijde impact 

Kortom, met deze campagne wil Vogue Turkije een grote – wereldwijde – impact creëren om de levens van de getroffen kinderen te veranderen én laten zien dat de mode-industrie zich kan verenigen als er ergens op de wereld nood is.

Hieronder ontwerpen van Mood for Love, Anim Living en Dice Kayek.