anne-hathaway-schittert-in-nieuwe-campagne-van-versace-icons-248741
©Versace

Anne Hathaway brengt haar tijd in de spotlights door in een mix van kant, tule, lovertjes en – in een onvergetelijke look – een high-fashion puffer. Zelfs na de subtiele maar belangrijke stijlomslag die samenviel met haar 40e verjaardag, en die Vogue opviel, wil Anne, net als de meeste vrouwen, voor haar leven buiten de rode loper een uitgekiende garderobe met tijdloze items die ze vrijwel altijd kan gebruiken.

Donatella koos zelf voor Hathaway

Donatella Versace wil precies dat bieden met haar nieuwe Versace Icons collectie, een verzameling essentials die is gebaseerd op de garderobe van de ontwerpster zelf. En de decennialange ervaring van het huis met het kleden van krachtige vrouwen, van prinses Diana tot Michelle Obama en Lady Gaga. De ontwerpster koos Hathaway zelf als gezicht voor de campagne. Hierin draagt ze een sculpted korset in combinatie met jeans, een zwarte jerseyjurk met Medusa-details op de bandjes geïnspireerd op de lentecollectie van 1996 (“het doet me denken aan Moonstruck!” zegt Anne), en een getailleerd zwart grain de poudre-pak gebaseerd op Donatella’s eigen dagelijkse uniform.

Zwarte broek is altijd goed

Anne ‘houdt van en begrijpt mooie kleren’, zegt de ontwerpster die, wanneer haar wordt gevraagd naar de stukken waar zij persoonlijk niet zonder kan, antwoordt met: “Een zwarte broek, altijd. Geweldige, op maat gemaakte broeken die uitstekend passen. Een lange zwarte broek met een plateau-laars eronder is voor mij essentieel, en een geweldig zwart maatjasje,” voegt Donatella eraan toe. “Prachtig gemaakt, perfect passend, krachtig. Een kleine herinnering aan wie er de baas is!”

Nooit meer iets missen van Vogue.nl? Meld je nu aan voor de nieuwsbrief en ontvang het laatste fashion- en beautynieuws.

Versace ideale merk voor Hathaway

Hathaway heeft Donatella’s Italiaanse pracht en praal in het verleden al vaak gedragen – de ster droeg Atelier Versace-pailletten voor haar terugkeer op de rode loper bij de 2020 Critics’ Choice Awards na de geboorte van haar tweede kind. En ook woonde ze onlangs de Versace’s blockbuster fall 2023 runway show in L.A bij in een glanzende LBD en een paar Donatella-achtige platform laarzen. Zeker, de ontwerper noemt dat specifieke ensemble van Anne als een persoonlijke favoriet. “De perfecte kleine zwarte jurk.”

Hathaway zelf omschrijft de nieuwe Versace Icons-collectie als ’tijdloze elegantie met een vleugje pit’. Maar het waren niet alleen de kleren die een blijvende indruk op haar achterlieten, maar ook Donatella’s ‘warme hart, vrijgevigheid en vriendelijkheid’. “Zij en iedereen binnen de Versace-familie zijn zo ongelooflijk gastvrij en behulpzaam voor mij geweest”, zegt Hathaway. “Wat een genot om een Versace-vrouw te zijn!”

Anne Hathaway in versace outfits links op rode loper en rechts bij de herfst/winter 2023 show
©Getty Images

Gewaagde vrouw

Donatella ‘bewondert Anne al lang omdat ze een buitengewone artiest is met een sterk standpunt over haar carrière’, zegt ze. “Ze gebruikt haar platform voor het goede als ambassadeur voor de Verenigde Naties. Ze is een vrouw naar mijn hart.” Wat betreft de Versace-vrouw die Anne belichaamt in de Icons-collectie, die vanaf 3 april verkrijgbaar is: “Ze is gewaagd”, zegt de ontwerper in videobeelden van achter de schermen die zijn opgenomen op de set van de campagne. “Gewaagd op een sexy manier.”

Anne Hathaway in campagne van Versace
©Versace

Dit artikel is oospronkelijk gepubliceerd door Vogue US.