love-stories-lanceert-whateverwear-en-verloot-shoptegoed-via-vogue-zo-doe-je-mee-360877
©Love Stories

Love Stories is de afgelopen jaren enorm gegroeid. Het Nederlandse merk begon als lingeriemerk maar ontwikkelde zich steeds meer tot volwaardig modelabel, met items die zowel onder je kleding als op zichzelf als outfit gedragen kunnen worden. Vogue sprak oprichter Marloes Hoedeman over de evolutie van Love Stories en haarzelf als ondernemer. Ook tonen we als eerste beelden van Whateverwear, de nieuwe uitbreiding van het assortiment. Extra leuk: om dit te vieren verloten Vogue en Love Stories shoptegoed van maar liefst 150 euro bij het merk. Hoe? Dat lees je hieronder.

Succes van Love Stories 

In ruim tien jaar een merk als jonge ondernemer helemaal zelf uitbouwen tot internationaal succes is nogal een prestatie. Want waar begin je? En hoe waarborg je je visie wanneer het merk groeit? Uit Hoedemans succes blijkt dat trouw blijven aan je visie en esthetiek sowieso een goede start is, en daarbij natuurlijk een ijzersterk idee. Voordat de creatieveling Love Stories startte, werkte ze vooral als stylist, zowel in mode als interieur. Uit een eigen behoefte begon ze een label dat comfortabele én mooie lingerie biedt zonder vervelende, snijdende beugels. Ook belangrijk: een fijn kleurenpalet en vernieuwende modellen die toch ondersteuning bieden waar nodig. Love Stories was geboren.

Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.

Het idee sloeg enorm aan: de kleurrijke beha’s en slips vlogen als kleurrijke snoepjes over de toonbank. Niet zo gek achteraf gezien, want veel vrouwen hebben natuurlijk behoefte aan het dragen van zoiets intiems op de huid dat comfort en esthetiek biedt. Maar toch, kom er maar eens op als ondernemer. En vooral: waag dan ook nog de stap een eigen merk te stappen én dit slim uit te bouwen. Maar Marloes Hoedeman blijft er nuchter onder. “Je ontwikkelt altijd, maar de kern verandert niet.”

Winactie Love Stories x Vogue

Zoals gezegd vieren we graag samen met Love Stories de lancering van Whateverwear, wat overigens ook tijdens de aankomende editie van Amsterdam Fashion Week goed gevierd wordt. Op maandagavond 1 september zal Love Stories deze uitbreiding van het assortiment lanceren. Whateverwear is de eerste volledige collectie die Love Stories aanbiedt, vanaf nu zullen ze dit elk seizoen onder deze noemen doen. De naam verwijst naar het idee dat je altijd kan dragen wat, wanneer en waar je wil. Of dat nou lingerie is onder of boven je kleding, een zwempak met pantalon naar kantoor of een pyjama op een boulevard.

Hoedeman ziet de collectie als uitnodiging en motivatie aan iedereen om uniek te zijn en je te kleden waarin jij je goed voelt. “Ik ben ervan overtuigd dat streven naar perfectie ons naar een pad van monotonie leidt, waar alles en iedereen er hetzelfde uitziet. Het is zo niet inspirerend en, eerlijk gezegd, saai. Dus laten we daarmee stoppen”, aldus de gepassioneerde ontwerper en ondernemer. Amen to that.

Spreekt jou dit ook aan? Doe dan mee met de Love Stories x Vogue-winactie:

Artikel gaat door onder de afbeelding.

Love Stories nieuwe collectie en winactie
©Love Stories

Marloes Hoedeman van Love Stories

Enthousiast geworden, of was je misschien al fan van Love Stories? Wij vroegen Marloes Hoedeman naar haar inspiratie, successen en grote trots. Te beginnen met wat haar plan was toen ze startte met Love Stories tien jaar geleden?

Marloes Hoedeman: “Ja, time flies, en gelukkig met een hoop fun! Het concept was voornamelijk bralettes met veel kleur en prints, waarbij je je eigen setje kon samenstellen. Pyjama’s die te leuk waren om in te slapen en bikini’s waarin je kon clubben. Op zich is er in tien jaar niet heel veel veranderd, we zijn alleen volwassener geworden. Al zijn we nog steeds playful rebellions. Onze collecties zijn groter, we hebben een tiental bijzondere samenwerkingen gehad, en veel winkels geopend (en ook een aantal gesloten). Elke dag leer je, en door naar onze community te luisteren kunnen we inspelen op wat ze zoeken. Dat is onze ‘second layer’ geworden: kleding waarbij je je lingerie een podium kunt geven, zodat het echt een onderdeel kan zijn van je outfit.”

Had je een stip op de horizon van wat je wilde bereiken? 

“Ik had niet specifiek een doel met een tijdsbestek erbij. Mijn plan was wel een wereldwijd bekend merk neer te zetten met winkels, en dat is gelukt. Nu gaan we verder uitbreiden; we willen graag meer ‘Houses of Love’ (de winkels, red.) openen. Ik ben trots op veel dingen van de afgelopen tien jaar. Als ik één specifiek iets moet noemen zijn het de samenwerkingen die we twee keer hebben gedaan met H&M wereldwijd.

‘I love boobs’

Hoe is het merk geëvolueerd het afgelopen decennium qua esthetiek, doelgroep en/of strategie?

“Ik ben zelf volwassener geworden en de esthetiek ook. De doelgroep is meegegroeid en inmiddels kunnen hun dochters onze items ook dragen, wat helemaal te gek is. Zo mooi dat de liefde voor mooie lingerie wordt doorgezet. Qua collectie en assortiment zijn we breder gegaan: we hebben inmiddels ook beugelbeha’s en lanceren deze maand onze collectie Whateverwear. Ondertussen zorgen we ervoor dat de kwaliteit en de prijs-kwaliteitverhouding goed blijven, door met nieuwe leveranciers te werken en met kwaliteiten die we al jaren gebruiken.”

Hoe ben je zelf veranderd als mens, ondernemer, vrouw en moeder?

“Je ontwikkelt je altijd, maar je kern blijft hetzelfde. Door ervaring kan je beter anticiperen op situaties. Ik weet inmiddels waar ik energie van krijg en waarvan niet. Het gaat allemaal om balans, zeker in de combinatie van mens, ondernemer, vrouw en moeder.”

Op welke samenwerkingen of lanceringen kijk je met nostalgie terug?

“Ons vijf- en tienjarig jubileum. Tijdens onze vijfde verjaardag hadden we de wereldwijde samenwerking met H&M, en tijdens ons tienjarige feest lanceerden we ‘I love boobs’. Dit was een trip down memory lane waarbij ik veel tranen heb gelaten, omdat ik toch te weinig stilsta bij de dingen die we meemaken. Zo bijzonder.”

Toekomst van Love Stories

Naast de nieuwe collectie komt er ook een samenwerking aan met jeansmerk Closed, kun je daar iets over vertellen? 

“We hebben een hele toffe capsule met Closed. We hebben een unisex jeans en jeansjasje gemaakt die je zelf kunt verstellen door middel van “hook & eye”-sluitingen (zoals op een bralette). Je kunt het volledig dragen zoals jij het wilt, ruimvallend of getailleerd alsof je een corset draagt. Naast jeans-items is er ook een “mannenonderbroek” met een coin pocket, wat wij supersexy vinden wanneer vrouwen dit dragen. Sexy op een andere manier laten zien, niet het clichébeeld. Er komt trouwens ook nog een samenwerking aan met Rotate en wellicht een winkel in New York!”

Jullie blijven groeien, wat is je grootste droom voor Love Stories? Dream big!

“Dat is dan toch wel een Love Stories Hotel. Wie weet.”