weekendje-maastricht-dan-wil-je-deze-luxe-mode-pop-ups-zeker-bezoeken-254684
©de Bijenkorf

De quirky stijl van Gucci, de stijlvolle streetwear van Louis Vuitton en de vrouwelijke fierceness van Saint Laurent: de stijl van deze merken kan slechts op enkele plekken in ons land worden ervaren. Maar daar komt verandering in. Vanaf nu is het mogelijk je onder te dompelen in de wereld van high-end modelabels in het zuiden van ons land. De Bijenkorf opent namelijk drie pop-ups in hun filiaal in Maastricht – en die wil je even zien.

Luxe mode pop-ups in de Bijenkorf

Van Gucci tot Saint Laurent en Louis Vuitton: het is in de zuidelijke regio uniek dat deze drie modelabels onder één dak te vinden zijn. Wat je kan verwachten? De Louis Vuitton-pop-up is geïnspireerd op een woestijnachtig landschap, dat tevens de inspiratie was achter de herfst/winter 2023-pre-collectie voor mannen die je er vindt. Heel speciaal, want dit was een van de laatste collecties die wijlen creatief directeur Virgil Abloh voor het Franse modehuis ontwierp. Het aanbod bestaat daarnaast uit mannenparfums, lederwaren en accessoires.

Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.

Saint Laurent biedt in de pop-up hun gewilde accessoires voor zowel mannen als vrouwen. Denk aan de alom begeerde Icarus-tas en de 5 à 7, maar ook gloednieuwe zonnebrillen. Daarnaast vond er eerder deze week een primeur plaats: de Jamie-tas werd er als eerste in Nederland gelanceerd.

In Gucci’s pop-up vind je tot slot ook de gewildste vrouwen- en mannenaccessoires, van de Marmont-riemen en tassen tot schoenen en kleine leren accessoires. Extra leuk detail: je kan bij een unieke Gucci-photobooth polaroids laten maken en mee naar huis nemen als aandenken.

Mode-ervaring

In een post-covid landschap waar velen van ons nog steeds online kopen, worden fysieke winkelervaringen alleen maar belangrijker. Zo stelt ook hoofd inkoop accessoires, damesschoenen, horloges en sieraden van de Bijenkorf, Irene van Lieshout. “We willen onze klanten graag blijven inspireren en prikkelen met nieuwe ervaringen, want dat is toch waar mode uiteindelijk over gaat: het hebben van een ervaring wanneer je het ziet, voelt en draagt.”

De combinatie tussen mannen- en vrouwen-items is bewust zo ingedeeld, vertelt van Lieshout. “De mannelijke klant heeft op het gebied van mode de afgelopen tijd echt een inhaalslag gemaakt. Daarom vonden we het extra belangrijk om samen met bijvoorbeeld Louis Vuitton het hele mannenconcept uit te bouwen, en dat ook bij Saint Laurent en Gucci te laten terugkomen.” Maar wees gerust: ook voor de vrouwelijke klant is genoeg moois te ontdekken.

Stad van het goede leven

Dan is er nog een reden waarom juist een stad als Maastricht wordt gekozen voor het introduceren van deze high-end modehuizen, zo vertelt Van Lieshout ons. “Deze stad staat bekend om het goede leven, met een oog voor kwaliteit. Bovendien is de positie binnen Nederland uniek. De drielandenregio waar de stad aan verbonden is (lees: Nederland, België en Duitsland) maakt de komst van deze shops extra relevant, maar ook zeker bijzonder.”

Hoe lang de pop-ups zullen blijven? “Het zou wel een droom zijn om deze mooie modehuizen structureel aan te kunnen bieden op deze plek, in een soort boutique department-store.” Wat ons betreft gaat er in ieder geval niks boven het ervaren van high-end mode in real life. Wil je zelf een kijkje nemen? De pop-ups zijn geopend tot eind oktober dit jaar in de Bijenkorf Maastricht.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door De Bijenkorf (@debijenkorf)