kim-kardashian-boekt-nicola-coughlan-van-bridgerton-als-model-voor-skims-302251
©Courtesy of Skims

Kim Kardashian is groot fan van Bridgerton. Ze is ook een slimme zakenvrouw. Na het grote succes van de Netflix-romance uit het Regency-tijdperk deed ze wat elke ondernemer zou doen. Ze stuurde een DM naar hoofdrolspeelster Nicola Coughlan. Maar naast het bespreken van de will-they-won’t-they-plotlijnen, weten we nu ook dat Kardashian iets anders met haar besprak. Kim Kardashian boekte Nicola Coughlan als gezicht – en lichaam – van de Skims Soft Lounge-collectie. Lady Whistledown zou hier van alles over te zeggen hebben.

Nicola Coughlan voor Skims

De campagne werd gefotografeerd door Elizaveta Porodina, gekozen vanwege haar “conceptuele en etherische esthetiek”. De foto’s van een stralende Coughlan die zich over wilde bloemen drapeert passen goed bij de sfeer van de Bridgerton-perstour. Zo droeg ze tijdens de tour ook een op Botticelli geïnspireerde jurk van Rodarte die de naaktjurk imiteerde – de perfecte knipoog van een actrice die te maken heeft met de mediastuipen van haar eerste seksscène. “Wanneer het mijn leading lady-moment zou zijn, zoals Pen zou zeggen, wilde ik de lat hoger leggen en een paar echt leuke looks afleveren”, vertelde Coughlan aan de Britse Vogue over haar promogarderobe. Volgens stylist Aimée Croysdill volgt haar garderobe het thema van “bloedende liefde”.

Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.

De nieuwe lijn van Skims zit vol stretch-jersey jurken in de tinten bone, lemonade en sugar plum, die alleen uit het brein van een Kardashian kunnen komen. De campagne moet een makkie zijn geweest voor Coughlan, die in Kardashians loungewear leeft als ze geen korset aan heeft. De modefan – die elke ontwerper altijd een bedankbriefje stuurt voor een op maat gemaakte opdracht (helaas geen vereiste in deze industrie) – heeft niets dan positieve dingen te zeggen over de Skims-oprichter. “Ik ben een actrice, geen model. Dit is niet mijn comfortzone. Maar als mooie dingen creatief, opwindend en versterkend voelen, dan is dat gewoon geweldig”, deelt Coughlan. Ze is vooral te spreken over het “pluizige spul” en merkt op dat Skims-hoodies de enige hoodies zijn die echt goed ‘hoodieën’. Kardashian voegt toe: “Nicola is zo’n inspiratie op het scherm en daarbuiten. Ze heeft de campagne echt tot leven gebracht met haar onmiskenbare schoonheid en energie.”

Onder controle

Skims wijst graag op het vermogen van het merk om op belangrijke momenten in te spelen op de tijdgeest. Zo werd Usher eerder in Skims Mens gekleed rond de Super Bowl. Maar het is dit keer Coughlan die deze samenwerking goed heeft gespeeld. De Bridgerton-tour was een feest van modemomenten. Coughlan bracht een groot deel van haar optredens door met het wegwuiven van vragen over die eerdergenoemde liefdesscène. Ook gaf ze een kwinkslag over haar “perfecte borsten”. Maar Coughlan, het nieuwe gezicht van het grootste shapewearmerk ter wereld, lacht het laatst. “Ik voel me altijd geweldig in Skims”, aldus de vrouw die haar imago volledig onder controle heeft.

nicola couglan skims bridgerton
©Courtesy of Skims
nicola coughlan bridgeton skims
©Courtesy of Skims

Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd door Vogue UK.