de-nieuwe-palace-gucci-collectie-is-het-ultieme-mode-experiment-227759
©Palace Gucci

De Gucci-samenwerkingen blijven je om de oren vliegen. Na de recente normcore-chique collab met The North Face, de luxe ‘hacking’ van Balenciaga en de retro-sporty samenwerking met Adidas, heeft de Italiaanse reus zijn krachten gebundeld met streetwearlabel Palace voor een nieuw ‘experiment’. Dit kun je verwachten van Palace Gucci.

Palace Gucci

Het maximalistische modehuis en de Londense skaterfavoriet hebben meer gemeen dan je zou denken, zegt Alessandro Michele. Beide merken hebben een onmiskenbare invloed op de jeugdcultuur, maar voeden die geest ook met hun eigen output. “Dit is niet toevallig ontstaan, maar uit de wil van mensen die dezelfde dingen deelden, uit heterogeniteit, van de straat. Er zit echt een beetje van alles in”, zegt de creative director van Gucci, die de ’tegenculturele’ visie van Lev Tanju en Gareth Skewis voor Palace altijd heeft bewonderd.

Palace Gucci
©Palace Gucci

De kleding: natuurlijk de droom van iedere hypebeast. Michele moedigde Palace aan om zich voor het eerst te wagen aan dameskleding met maatpakken, mini’s met monogramprint en crop tops, maar de collectie met veel logo’s is bedoeld om iedereen aan te spreken. Een paar van de hoogtepunten? Een nieuwe kijk op de Gucci-loafer met een ‘P charm’ rond de gouden horsebit hardware, en co-ords met Gucci’s dubbele-G en Palace’s signature logo als print.

Palace Gucci
©Palace Gucci

Collector’s items

Producten op instapniveau, zoals sportsokken, slippers en tees, zullen vanaf 21 oktober in de virtuele schappen liggen van de Gucci Vault (zo wordt de Gucci-webshop genoemd). Ook bevat de collectie verzamelobjecten, zoals een 50-delige V7-motor die samen met Moto Guzzi is gerealiseerd. Voor toegewijde Lev-supporters, die graag uren wachten om zijn nieuwste werk op de kop te tikken, zijn de nieuwe Palace-etalages in Londen, New York, Los Angeles en Tokio net zo spannend als de collectie zelf.

Palace Gucci
©Palace Gucci

Misschien wel het meest onverwachte voorwerp is geen sneaker of tas, maar een kluis gemaakt door Conforti – een knipoog naar Gucci’s Vault-concept. Er zijn er maar tien in de hele wereld. Of in het sterrenstelsel, zoals de door Max Siedentopf geregisseerde campagnevideo je wil doen geloven. In de campagne feesten buitenaardse wezens samen met Gucci-fans op The Prodigy’s Out of Space tijdens een afgelegen huisfeestje. Deze bizarre realiteit maakt in ieder geval één ding duidelijk: de logokoorts heerst nog steeds.