Op donderdagavond 4 september nam Vogue Nederland de Amsterdamse P.C. Hooftstraat voor de tweede keer over tijdens Vogue Downtown 2025. Ook dit jaar stroomde de beroemde high-end winkelstraat vol met bekende gezichten, Vogue-lezers en modeliefhebbers om samen met Vogue het nieuwe modeseizoen te vieren. Hoe we de avond het best kunnen samenvatten? Denk aan een fashion show op straat, bruisende feestjes in boetieks, stylingadvies van professionals en heel veel entertainment. Bekijk hier de foto’s van Vogue Downtown 2025.
Vogue Downtown 2025
Om 16.00 uur begon de pre-party bij Café Wildschut op het Roelof Hartplein, waar gasten werden verwelkomd door het team van Vogue Nederland met een glaasje bubbels. Daarna konden bezoekers langs een aantal beauty-ondernemers in de Van Baerlestraat wandelen voor persoonlijk haaradvies en korting bij Toni & Guy, een huidscan bij Mourits Huidtherapie & Artsen, hairstylingadvies van topstylist Ernesto bij Kball, een gratis lipbalm bij Marie-Stella-Maris, gembershots, advies en korting bij Qualevita, een fijne goodiebag bij Pierot en tot slot bubbels bij Brasserie van Baerle.
Via deze link meld je je aan bij ons nieuwe Instagram Channel Before it’s in Vogue
Vanaf 18.00 uur barstte het feest los in de P.C. Hooftstraat. Veel boetieks – denk aan Prada, Woolrich, Versace, G-Star, Ganni, Diesel, Oliver Peoples, Canada Goose, Dita, Essentiel Antwerp, marocMaroc, Cybex en Nespresso – openden hun deuren tijdens deze bijzondere avond, waar gasten terecht konden voor (live)muziek, drankjes, bites en nog veel meer. Daarnaast was er een exclusief gecureerde Vogue-markt met kraampjes van Dutch designers en andere lokale merken. Ook Vogue had haar eigen kiosk, waar (nieuwe) abonnees een pakketje limited edition postcards of een poster konden uitzoeken.
Zo zag de eerste editie van Vogue Downtown eruit:
LEES OOK
Vogue Nederland transformeert de P.C. Hooftstraat in een groot modefestijn tijdens Vogue Downtown
Natuurlijk waren er genoeg drankjes en versnaperingen verkrijgbaar, zoals Vogue-suikerspinnen en Snapchat-ijsjes. En er kon ook gegeten worden bij de roze Joe & The Juice-truck, die een speciaal menu hadden gecreëerd voor de avond.
Van beautypop-ups tot designeritems scoren
Los van de boetieks waren er een heleboel speciale pop-ups tijdens Vogue Downtown. Zo konden beautyliefhebbers hun haar laten doen door de topstylisten van Rob Peetoom in samenwerking met haarverzorgingsmerk Redken, en de mooiste merken onder de L’Oréal-paraplu ontdekken. Neem bijvoorbeeld Lancôme, waar je een persoonlijke huidanalyse kon laten doen. Of de YSL Loveshine-lipbar met een photobooth en een grijpmachine vol mini-YSL-cadeautjes. Ook de producten van Giorgio Armani Beauty en Valentino Beauty stonden klaar om uitgeprobeerd te worden.