bad-bunny-treedt-op-tijdens-de-halftime-show-van-de-super-bowl-2026-365495
©Getty Images

Afgelopen zondagavond vond een wedstrijd plaats tussen de American football-teams Green Bay Packers en de Dallas Cowboys, in het AT&T Stadium in Arlington, Texas. De volgende dag waren het echter niet zozeer het spel en diens spelers, die the talk of the town vormden. Tijdens de rust deden National Football League en Apple Music namelijk een heel bijzondere gezamenlijke aankondiging: op zondag 8 februari 2026 zal de halftime-show tijdens Super Bowl worden verzorgd door niemand minder dan Bad Bunny.

Bad Bunny treedt op tijdens Super Bowl 2026

Het behoeft geen betoog dat de 31-jarige artiest momenteel een succesvolle periode doormaakt. Bad Bunny (echte naam: Benito Antonio Martínez Ocasio) heeft deze zomer honderden miljoenen dollars bijgedragen aan de economie van Puerto Rico, tijdens zijn residentie No Me Quiero Ir de Aquí, die volgde op de release van zijn veelgeprezen zesde studioalbum Debí Tirar Más Fotos in januari. Hij speelde samen met Adam Sandler en Travis Kelce in Happy Gilmore 2; volgende week presenteert hij de première van seizoen 51 van Saturday Night Live.

Via deze link meld je je aan bij ons nieuwe Instagram Channel Before it’s in Vogue

De aankondiging volgt op maandenlange speculaties, waarbij Taylor Swift naar verluidt de onderhandelingen zou hebben afgebroken, toen de NFL haar voorwaarden weigerde en artiesten als Adele, Miley Cyrus, Jay-Z, Metallica en BTS op verschillende shortlists verschenen.

De lat ligt hoog voor Bad Bunny, na het Emmy-winnende optreden van Kendrick Lamar tijdens de Super Bowl van 2025, toen hij SZA, Samuel L. Jackson en Serena Williams op het podium uitnodigde voor de uitvoering van nummers als GNX, Squabble Up, Humble, Luther en Not Like Us. Van de buitengewone choreografie van Charm La’Donna tot Lamars Celine-denim, het was een avond om nooit te vergeten. Maar, we kunnen niet wachten om te zien wat Benito in 2026 in petto heeft.

Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd door Vogue US.