valentinos-met-logo-getatoeeerde-gezichten-zijn-een-optische-illusie-225730
©Gorunway.com

Tijdens de Valentino-show in Parijs was de iconische VLogo-print van het modehuis overal te zien – van top tot teen, zelfs als beautystatement op het gezicht. Zo zien we – bovenop de geperfectioneerde huid van de modellen die make-upartiest Pat McGrath omschrijft als “het nieuwe naakt” – geschilderde logo-make-up, bijna identiek aan tatoeages.

Logo-make-up bij Valentino lente/zomer 2023

Het lijnwerk aanbrengen vergde vijf uur, en was ontworpen als “een symbolische weergave van het iconische Valentino-logo”, vertelt McGrath. “Een gezichtstattoo verdraait het verhaal en nodigt ons uit om een nieuwe benadering van beauty te unboxen.” Goed gekozen woorden van de legendarische professional, aangezien de titel van de presentatie Unboxing was. McGrath verspreidde de print over de oogleden en de lippen van de modellen voor een optische illusie.

Los van de logo-make-up stonden de beautylooks van de Valentino-show in het teken van  individualiteit, vult McGrath aan. “De natuurlijke schoonheid van elk model werd uitgelicht.” De modellen betraden de catwalk met een scala aan beautylooks, waaronder losse golven achter de oren, glanzende krullen, strakke cornrows en af en toe een punky mohawk of blushy bob die leek op te gaan in de creaties van ontwerper Pierpaolo Piccioli. “De modellen zelf zijn op hun best geaccentueerd”, aldus hairstylist Guido Palau over de subtiele aanpassingen aan hun alledaagse haar. “Het waren slechts aanpassingen; er waren geen grote statements.” De met logo’s verfraaide gezichten waren immers het belangrijkst.

De logo make-up bij de show van Valentino
©Gorunway.com

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht dat is gedeeld door @patmcgrathreal

Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd door Vogue US.