Sinds de lancering van haar gelijknamige merk in 2008 is Victoria Beckham synoniem geworden met functioneel, elegant minimalisme. Eind 2023 boekte haar imperium winst, mede dankzij de populariteit van haar clutchtas met kettingdetail en het succes van haar Victoria Beckham Beauty-lijn. Nu voegt Victoria Beckham uurwerken toe aan haar cv, dankzij een samenwerking met de Zwitserse luxe horlogemaker Breitling. Het resultaat is de Chronomat Automatic 36 Victoria Beckham-collectie, die zal worden verkocht in een gelimiteerde oplage van 1500 horloges.
Victoria Beckham x Breitling
“Ik wilde iets tijdloos en verhevens creëren met echt gemak en moeiteloze elegantie”, legt Beckham uit. Haar ontwerpen voor de collectie combineren haar passie voor herenhorloges – “Ik hou van hun gewicht, de hardware”, zegt ze – met haar talent voor het mengen van kleuren en texturen.
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.
De metalen rouleaux armband van de Breitling Chronomat is direct herkenbaar. Maar de wijzerplaten zijn nieuw leven ingeblazen met nieuwe kleuren: pepermunt, nachtblauw, duifgrijs en zand, die allemaal rechtstreeks uit Beckhams lente/zomer 2024-palet komen. De kasten zijn verkrijgbaar in roestvrij staal of geel goud (gelimiteerd tot 100 stuks), een materiaal dat Breitling speciaal voor deze lijn herintroduceerde. De initialen van Victoria Beckham worden een decoratief detail van de secondewijzer, met haar volledige naam op de achterkant van het horloge.
De tekst gaat verder onder de afbeelding.

Elegante, frisse collectie
De CEO van Breitling, Georges Kern, over de uitdagingen van het project: “In de mode heb je een blanco vel papier; je creëert dingen vanaf nul. Maar als je een horloge ontwerpt, moet je rekening houden met bepaalde technische beperkingen en elementen”, zegt hij. “Victoria Beckham had geen blanco vel papier; ze moest een bestaand model kiezen en het helemaal eigen maken. Het was een geweldige samenwerking, waarin het vakmanschap en de innovatie van Breitling samenkwamen met de ideeën van Victoria Beckham om een elegante en frisse nieuwe collectie te creëren.”
Beckham zelf is blij met het resultaat. “Dit is helemaal in lijn met het DNA en de ethos van mijn merk. Ik wilde gedurfde kleuren, nieuwe materialen en subtiele details gebruiken. Het voelt echt als een verheven, cool en ontspannen alternatief in de vrouwelijke horlogemarkt”, zegt ze. In de campagnebeelden worden de ontwerpen tot leven gebracht door de Nederlandse rising star Annemary Aderibigbe.
De tekst gaat verder onder de afbeelding.
