wordt-victoria-beckham-het-populairste-merk-van-2024-286011
©ANP

Een introductie is overbodig: Victoria Beckham heeft inmiddels haar sporen in de modewereld verdiend. Nadat ze ons dance moves leerde op grote hits van de Spice Girls, lanceerde de Britse in 2008 haar eigen label. Sinds 2023 showt ze haar collecties, na Londen en New York, tijdens Paris Fashion Week.

Dat de modewereld fan is van de designer blijkt wel uit onderzoek van internationaal modezoekplatform Lyst. De index toont hiermee naar welke designers het meest gezocht is in het tweede kwartaal van 2023. Sinds oktober vorig jaar steeg de zoekopdracht naar het label met 68 procent. Hoe is dit succes te verklaren? En wordt Victoria Beckham het populairste merk van 2024?

Victoria Beckham populairste merk volgens Lyst

In 1994 bracht de succesvolle band de Spice Girls, bestaande uit Mel B, Mel C, Geri Halliwell, Emma Bunton en Victoria Beckham (toen nog Adams) hun eerste single Wannabe uit. Het werd een enorm succes. Posh Spice, die graag chique outfits droeg en dineerde in fancy restaurants, werd al snel een van de leiders. Vier jaar later besloot Geri Halliwell de groep te verlaten en in 2001 nam het resterende kwartet een pauze voor onbepaalde tijd.

©Tim Roney/Getty Images

Mode-icoon

Victoria Beckham had altijd al een passion for fashion, en daarom was de stap naar haar eigen modelabel in 2008 geen gekke. Dit was nadat ze de muze van Marc Jacobs werd voor zijn lente/zomer-collectie. Haar collecties bestaan uit onberispelijk maatwerk, prachtige naked dresses en minimalistische luxe. Volledig in lijn met de quiet luxury trend. Kortom, niet zo gek dat ze inmiddels wordt bemind door menig modeliefhebber.

Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.

Naast dat de vrouw van David Beckham altijd haar eigen merk draagt (slim) – en daarmee trends zoals de legging en petticoat nieuw leven inblaast – lopen ook verschillende A-listers, zoals bff Eva Longoria, graag in haar designs.

©Getty Images
©Victoria Beckham SS24
©Victoria Beckham SS24

De statementriem

Het item uit haar nieuwste collectie dat volgens Lyst alle aandacht trok was de Frame Buckle-riem (zie foto hieronder). De statementriem met logo staat op plek twee op de lijst van meest gezochte producten, na de Margaux-tas van The Row, en vóór de kitten heels van Miu Miu. Reden? De accessoires van zogenaamde luxe modehuizen zijn altijd het populairst bij consumenten met een beperkt budget.

©Getty Images

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door LYST (@lyst)

Familie Beckham in de schijnwerpers

De een is een Spice Girl en modeontwerper, de ander voormalig profvoetballer. Een recept dat de grote interesse voor de familie Beckham verklaart. De zoekopdrachten naar Victoria Beckham schoten omhoog in oktober, na de release van de documentaire die terugblikt op de romance van het stel, maar ook op hun reis vol valkuilen, schandalen en veronderstelde misleidingen.

Een scène in het bijzonder zorgde voor nogal wat buzz: waarin de designer (op aandringen van haar man David) toegeeft dat haar vader haar in de jaren zeventig in een Rolls Royce naar school bracht. Victoria Beckham nam ‘wraak’ door een T-shirt te lanceren met daarop de tekst My dad had a Rolls Royce, dat binnen een paar uur uitverkocht was.

In 2017 liet ze al eerder zien zelfspot te hebben, toen ze in de media ‘beschuldigd’ werd van het feit dat ze niet vaak lacht in het openbaar, door een T-shirt met de tekst Fashion Stole My Smile in de collectie op te nemen. Eén ding is zeker: Victoria Beckham weet hoe ze een reactie moet uitlokken. En dat is misschien wel het geheim van haar succes.

Shop de Frame Buckle-riem hieronder.

Zwarte riem met logo

©Victoria Beckham

Frame Buckle Belt in Black Leather, € 250

Vogue.nl ontvangt een commissie wanneer je iets aanschaft via een affiliatelink op onze site.

Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd door Vogue FR.