victoria-beckham-lanceert-chique-kleurrijke-horlogecollectie-met-breitling-284773
©Craig McDean/Breitling

Sinds de lancering van haar gelijknamige merk in 2008 is Victoria Beckham synoniem geworden met functioneel, elegant minimalisme. Eind 2023 boekte haar imperium winst, mede dankzij de populariteit van haar clutchtas met kettingdetail en het succes van haar Victoria Beckham Beauty-lijn. Nu voegt Victoria Beckham uurwerken toe aan haar cv, dankzij een samenwerking met de Zwitserse luxe horlogemaker Breitling. Het resultaat is de Chronomat Automatic 36 Victoria Beckham-collectie, die zal worden verkocht in een gelimiteerde oplage van 1500 horloges.

Victoria Beckham x Breitling

“Ik wilde iets tijdloos en verhevens creëren met echt gemak en moeiteloze elegantie”, legt Beckham uit. Haar ontwerpen voor de collectie combineren haar passie voor herenhorloges – “Ik hou van hun gewicht, de hardware”, zegt ze – met haar talent voor het mengen van kleuren en texturen.

Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.

De metalen rouleaux armband van de Breitling Chronomat is direct herkenbaar. Maar de wijzerplaten zijn nieuw leven ingeblazen met nieuwe kleuren: pepermunt, nachtblauw, duifgrijs en zand, die allemaal rechtstreeks uit Beckhams lente/zomer 2024-palet komen. De kasten zijn verkrijgbaar in roestvrij staal of geel goud (gelimiteerd tot 100 stuks), een materiaal dat Breitling speciaal voor deze lijn herintroduceerde. De initialen van Victoria Beckham worden een decoratief detail van de secondewijzer, met haar volledige naam op de achterkant van het horloge.

De tekst gaat verder onder de afbeelding.

Victoria Beckham x Breitling
©Mario Sorrenti

Elegante, frisse collectie

De CEO van Breitling, Georges Kern, over de uitdagingen van het project: “In de mode heb je een blanco vel papier; je creëert dingen vanaf nul. Maar als je een horloge ontwerpt, moet je rekening houden met bepaalde technische beperkingen en elementen”, zegt hij. “Victoria Beckham had geen blanco vel papier; ze moest een bestaand model kiezen en het helemaal eigen maken. Het was een geweldige samenwerking, waarin het vakmanschap en de innovatie van Breitling samenkwamen met de ideeën van Victoria Beckham om een elegante en frisse nieuwe collectie te creëren.”

Beckham zelf is blij met het resultaat. “Dit is helemaal in lijn met het DNA en de ethos van mijn merk. Ik wilde gedurfde kleuren, nieuwe materialen en subtiele details gebruiken. Het voelt echt als een verheven, cool en ontspannen alternatief in de vrouwelijke horlogemarkt”, zegt ze. In de campagnebeelden worden de ontwerpen tot leven gebracht door de Nederlandse rising star Annemary Aderibigbe.

De tekst gaat verder onder de afbeelding.

Victoria Beckham x Breitling
©Mario Sorrenti

Tijdloos

Beckham heeft altijd van horloges gehouden sinds ze haar eerste cartooneske Flik Flak-horloge droeg. Ze heeft een voorliefde voor vintage herenuurwerken. Insiders uit de industrie suggereren dat ze een van de grootste en mooiste collecties bezit. “Ik heb het geluk dat mijn man me in de loop der jaren een aantal prachtige stukken heeft geschonken, dus horloges hebben voor mij een heel persoonlijke betekenis en nostalgische herinneringen. Het zijn gekoesterde stukken die tijdloos blijven”, zegt ze.

Volgens VB kun je met haar horloges “van dag tot nacht gaan en ze kunnen overal bij gedragen worden”. Haar persoonlijke tip? “Ik draag de mijne graag wat losser om de pols, in combinatie met goede tailoring!”

De horloges uit de samenwerking van VB en Breitling
©franz j. venzin
De horloges uit de samenwerking van VB en het luxe horlogemerk
©franz j. venzin

Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd door Vogue UK.